Ridhus

Idag tog jag och barnen en tur med Tomina till ridhuset med släp. Lite vågat kanske med två barn , en hund och en ponny- själv- men vad fan! Annars kommer man aldrig iväg! 
Lastningen gick super- och likaså ridningen väl där. Dom är så söta tillsammans! 
Man märker att Tomina fått lite mer power i stegen- och det tycker Vilma är lite läskigt, så det får vi Jobba på. 
Träna mycket halvhalter- eftergift - och lugna tempon. Vill i princip att Tomina ska kunna gå i alla gångarter på långa tyglar. Jobba jobba Jobba :)  

Väl hemma så fick Ville sig ett efterlängtat pass på banan också. Den har varit frusen ett par veckor nu- så har inte kunnat arbetat honom alls. 
Han fick super han med- så nu kan jag lägga mig i soffan med gott samvete ikväll. :)

I Helgen ska vi fara ut på sjön till Helsingfors- så jag håller tummarna att vi slipper sjukdomar och sjögång på havet. Är såååå känslig och blir lätt sjösjuk 😩😁 













#1 - - Sofia:

Hej Sofie, jag försökte hitta en mailadress till dig men jag hittade ingen. Jag vänder mig till dig det har hittats en tumör i min väns barns mageparti.
Du kan väl kontakta mig via mail? Jag förstår om det är förjobbigt för dig eller om du inte orkar, har tid eller vill svara.
Jag känner mig väldigt orolig och jag önskar att jag visste hur jag kan stötta och hjälpa henne med familj.

Svar: Mailar dig ❤️❤️
Sofie